"1 FAKTOR PENTING MUDAH TURUN BERAT BADAN YANG RAMAI TIDAK TAHU"

"1 FAKTOR PENTING MUDAH TURUN BERAT BADAN YANG RAMAI TIDAK TAHU"
.
Selain dari faktor pemakanan & pengambilan kalori yang tepat dan senaman, ada lagi 1 faktor yg tak kurang pentingnya untuk kejayaan turun berat badan, tapi kurang diketahui umum!
.
Sebenarnya sangat banyak "scientific reseach" yang mengkaji dan menemui kaitan antara kesihatan usus dgn berat badan seseorang.
.
Orang yang ususnya sihat, lebih mudah turun berat badan. Hari ini saya nak share 1 tips untuk sihatkan usus kita iaitu : Banyakkan makan #PROBIOTIK dan #PREBIOTIK. Apakah itu?
.
Probiotik ialah good bacteria yg membuatkan sistem penghadaman kita sihat dengan mengawal pembiakkan bakteria jahat dalam usus.
.
Sumber probiotik boleh didapati dari makanan yg "fermented" seperti kimchi, tempeh, greek yogurt, kefir, pickles & raw cheese.
.
Prebiotik pula ialah sejenis karbohidrat yang tidak boleh dicernakan oleh badan manusia. Fungsinya KHAS utk menjadi makanan kepada probiotik (good bacteria) dalam usus kita. Contoh sumber prebiotik ialah Aloe Vera, Pisang, Apple & Tomato.
.
🙋 Saya suka benda senang. Untuk prebiotic saya ambil LENTIK DARA 😍 Premium Quality 100% sumber alam seperti delima, madu, oren, kurma & aloe vera. Mudah yakmat. Tinggal telan je!!!
.
#MenuSihat #MakananDiet #MAZIMOUTLET
#LentikDara #LentikDaraLegacy #ARESB
#LemakHilangGhairahDatang
#TeamLentikDaraMazim

Comments

Popular posts from this blog

HILANGKAN LEMAK DEGIL SEKALI DAN SELAMANYA TANPA SENAMAN TANPA PERLU KAWL MAKAN

Dropship Diperlukan Pendapatan sehingga RM2000 sebulan!!!

Agen Sah Lentik Dara